lördag 26 december 2009

Till Stockholms stadsförvaltning...


... eller vem som nu känner sig träffad. Hur i helvete plogar ni i Stockholms kommun? Eller rättare sagt, i hela stor-Stockholm? Bor man som jag i Stockholms kommun så vet man om att det är begränsat med parkeringsplatser. Då får man stå utmed gatorna runt våra hus. Är det som det är nu, d.v.s vinter, så kör plogbilarna upp vallar på bilarna. Igår var det plusgrader och idag minusgrader. Det innebär att man möts av en stenhård snövall när man ska iväg med bilen *arg*! Jag fick stå och sparka i tio minuter runt förardörren för att kunna öppna den. Sen fick jag ägna ytterliggare tio minuter till att vagga fram och tillbaka över vallen för att komma loss. Personerna som passerade måste trott att jag förvandlat min bil till gungbräda... Nåväl, slutet gott allting gott. Men fan om det är likadant imorgon!

2 kommentarer:

  1. Du vet att det kommer va likadant imorgon :D

    SvaraRadera
  2. Jag vet ju det :( Jag håller tummarna att det inte snöar mer nu, pallar inte allt skit som kommer med snön *buhu*

    SvaraRadera