söndag 3 januari 2010

Söndag, dag innan arbete...


Så var man alltså här igen; söndag. Jag hatar söndagar. Speciellt efter en lite längre ledighet än den "vanliga" helgen. All ångest och alla projekt och tråkigheter som dyker upp i skallen bara maler och maler sönder hela söndagen. Imorgon måste jag ta itu med ett av mina projekt som gått i stå, det kommer nämligen upp en eller två fransmän i slutet av januari och ska kolla hur det går. Aj aj aj...

Nåväl, dagen präglas av: med lite ångest emellan såklart; jag ska fixa en god väns styvfars bil - eller i alla fall titta på den. Titta på varför min egen bil dör på tomgång. Köpa thaimat på ett grymt ställe som vi hittade för några dagar sedan. Läsa lite samt sova.

Ni kanske undrar hur en "projekt- och kontorskille" som jag kan något om bilar? Det är nämligen så att jag är bilmekaniker i grunden. På mitt nuvarande arbete så ansvarar jag bland annat för verkstadsanalyser, verktyg, teknisk dokumentation m.m.

1 kommentar: